vineri, 11 martie 2011

Schita

(Nota: Intrucat pe grupul yahoo si nu numai ... e mai complicat cu diacriticele, renuntam temporar la ele.)

Detaliem primele 3 module, M0 + M1 + M2, suma pe care o vedem unitar - M0 si M1 constituind o antecamera pentru un aspirant interesat a fi creator in domeniul IT - ca pe o introducere consistenta in informatica.

M0) Introducere in informatica: notiuni fundamentale si prezentarea uneltei numita calculator
- se va incepe cu o popularizare, o vorbire pe intelesul celor inca nefamiliarizati si nu numai a lor despre stiinta calculatoarelor (‘computer science’). Detaliem primul curs pe ore:
1) Informatica (asemeni matematicii), limbaj universal. O trecere in revista a unor domenii reprezentative ale aplicatiilor informatice (ale IT-ului)
2) Calculatorul - principalele sale functionalitati si echipamente. Reprezentarea informatiei. Limbaje de programare - cateva mostre. Etapele pana la executarea codului scris intr-un limbaj de programare.

La sfarsitul acestui modul – va acoperi una-doua sedinte – studentul ar trebui sa aiba o idee in mare despre ce vom incerca sa “cultivam” in continuare.

M1) Deprinderea gandirii algoritmice: algoritmi simpli pt. prelucrarea datelor de tipuri primitive. Programarea structurata. O introducere pragmatica in limbajul C

1. Algoritmi si scheme logice
2. Recursivitate
3. Structura generala a unui program (variabile si functii)
4. Operatori. Instructiuni: de decizie, repetitive si de salt
5. Tablouri. Operatii cu matrici
6. Pointeri
7. Siruri de caractere
8. Fisiere

M1 este practic o intrare in domeniul informaticii, nu numai pentru studentul “chitit” sa aiba intervina in IT. Cel putin 7 intalniri (fiecare punct se poate intinde pe 1-2, in mod exceptional 3 cursuri), ar epuiza M1 si ar cerne studentii pentru modulul urmator. Putem numi aceasta materie bazele informaticii. Totodata se prezinta un limbaj de programare de larga aplicabilitate - limbajul C - , a carui cunoastere, imbogatita in modulul urmator, da studentului un bagaj consistent, care sa-l faca apt sa se conecteze relativ usor la comunitatea programatorilor din IT (C-ul, el insusi un limbaj de maxima importanta si, de multe ori, de neinlocuit, este stramosul celor mai importante limbaje actuale – C++, java, C# -, putand fi considerat un standard de facto al limbajelor de programare) .

M2) Structuri de date si algoritmi

1. Liste
2. Arbori binari
3. Tipuri de data abstracte (TDA). Implementarea unor TDA prin tablouri vs. implementarea prin pointeri
4. Tabele de dispersie
5. Grafuri
6. … mai vedem in functie de feedback

Un comentariu: